Tilaus- ja toimitusehdot
Yleistä
Savorak-verkkokauppa myy tuotteita täysi- ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Savorak Oy pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Yritys noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointia liittyviä säännöksiä ja suosituksia.
Savorak-verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Manner-Suomeen, johon on kiinteä tieyhteys. Jos haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai sisävesien saariin, on hyvä ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmistaa toimituksen onnistuminen, sekä mahdolliset lisäkustannukset.
Hyväksymällä Savorak-verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että yritys lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.
Toimitusaika
Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on n. 2–6 arkipäivää ja toimitusmyyntituotteiden voi olla hieman pidempi. Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus, jossa on lisätietoja toimituksesta ja pakettilähetyksissä seurantakoodi. Kotitoimituksissa kuljetusyhtiö ilmoittaa tarkemmasta toimitusajasta ja noutopistetoimituksista tulee ilmoitus, kun tilaus on noudettavissa.
Jos toimitus jostain syystä viivästyy, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.
Toimitustavat
Tilauksen toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen, kiinteän tieyhteyden päähän tilauksella mainituilla toimituskuluilla. Mikäli toimitus olisi Ahvenanmaalle, saaristoalueelle tai ulkomaille otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Kotiinkuljetus on vain Manner-Suomeen, kiinteisiin tieyhteyksiin.
Erityistoimitusehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.
Kotiinkuljetus
Asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen ovelle tai pihaan toimitettuna. Asiakkaan on annettava tilauksessa matkapuhelinnumero, jotta kuljetusyhtiö voi sopia toimituksesta. Asiakkaan on huolehdittava, että tie on ajokelpoinen ja että purkupaikalle on esteetön pääsy myös isommalla ajoneuvolla. Asiakkaan on varmistettava, että lähetystä ollaan vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa sovittuna ajankohtana.
Asiakkaan tulee vastaanottohetkellä tarkistaa, että toimitus sisältää kaikki tuotteet ja että ne ovat ehjiä. Mikäli virheitä tai ongelmia ilmenee, on ne merkattava rahtikirjaan/lähetteeseen ja otettava välittömästi yhteyttä kuljetusyhtiön asiakaspalveluun.
Noutopistehaku
Paketti toimitetaan valittuun automaattiin tai noutopisteeseen. Toimituksesta ilmoitetaan aina tekstiviestillä tai sähköpostilla. On äärimmäisen tärkeä tarkistaa, että tilauksella ilmoitettu puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein.
Toimituskulut
Savorakin verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimituskulut määritellään tuotteen painon, koon sekä toimitustavan mukaan. Toimituskulut eivät sisällä tuotteen kantamista sisälle. Toimituskustannukset on näkyvissä tilausta tehtäessä ja asiakkaan maksettavaksi jää vain tilauksella ilmoitetut kulut.
Maksaminen
Savorak verkkokaupassa voi maksaa suomalaisissa verkkopankeissa verkkomaksulla ja luottokorteilla. Lisää maksutavoista.
Tilauksen hyväksyminen
Kun tilaus on hyväksytty maksun jälkeen, sitä ei voi enää muokata verkkokaupassa. Jos tilausta on tarvetta kuitenkin jostain syystä muuttaa, on oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Hyväksytystä tilauksesta tulee vahvistus ja yhteenveto sähköpostiin. Kun tilaus on tehty, se siirtyy meille käsiteltäväksi ja toimitamme sen n. 3–6 arkipäivässä (toimitusmyyntituotteiden toimitus voi olla vähän pidempi). Jos tilausyhteenveto ei tule sähköpostiisi heti tilauksen teon jälkeen, ota yhteys asiakaspalveluumme.
Tuotteen palauttaminen
Mikäli et jostain syystä ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, on palautus tehtävä vähintään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksesta sovittava aina asiakaspalvelumme kanssa, eikä pelkkä tuotteen palautus tai noutamatta jättäminen peruuta tilausta. Palautettavan tuotteen on oltava ehjä, käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa tuotteen palautuskustannuksista. Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt ostaessaan tuotteen. Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.
Reklamaatio
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja ajankohdasta tehdessään reklamaatiota virheestä.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Helpoin tapa on täyttää verkkosivuiltamme löytyvä reklamaatiolomake. Voit myös toimittaa vapaamuotoisen reklamaation sähköpostitse osoitteeseen myynti@savorak.fi tai kirjeenä Rantasalmen tehtaallemme.
Asiakasviestintä
Savorak verkkokauppa voi lähettää markkinointiluvan antaneille asiakkailleen markkinointiviestiä sähköpostitse. Tilausta tehdessä asiakas voi valita salliiko vai kieltääkö markkinointiviestien lähettämisen. Markkinointiviestien lähettämisen voi kieltää myös myöhemmin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Tehdessä tilauksen, asiakas hyväksyy verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot, sekä asiakaspalveluviestien lähettämisen. Asiakaspalveluviestit liittyvät aina asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan asiakasrekisteriimme. Tietoja asiakastietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteestamme.
Ehtojen muuttaminen
Savorak verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyy aina tilaus- ja toimitusehdoista.
Evästeiden käyttö
Savorak verkkokaupassa on käytössä eväisteitä, jotka ovat pieniä käyttäjän tietokoneelle lähettäviä tekstitiedostoja. Evästeiden avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja. Lisää tietoja evästeistämme löydät tietosuojaselosteestamme.
Tietosuoja
Savorak huolehtii asiakastietojen oikeanlaisesti käsittelystä ja säilyttämisestä. Lisätietoja saat tietosuojaselosteestamme.
Yhteystietomme:
050 5894840
15.3.2022