Kun miehen taustalta löytyy Skandinavian suurin laituritarvikkeiden toimittaja, Suomen Marinetarvike -Ruotsissa sijaitsevan Svenska Marinvaror AB:n tytäryhtiö- lienee sanomattakin selvää, että ammattitaitoa ja osaamista löytyy. Epäilemättä energisyyttä, monipuolisuutta ja kunnianhimoa myös, sillä samainen mies -Kim Varjo, Savorakin Turun, Naantalin, Valkuan ja Rauman jälleenmyyjä- on myös aikoinaan kilpaillut käsipallossa; aloittaen harrastuksen itse jo 13-vuotiaana, sekä valmentaen nuorten joukkuetta samaisessa lajissa viimeiset 10 vuotta.
Asiakkaan kertomaa
”Pelkästään positiivista sanottavaa on kyllä Kimistä. Hänen paneutuminen laituriprojektiimme oli ylivertaista. Kokemus on itselleni osoittanut, että laiturialaltakin löytyy monenmoisia toimijoita. Kim oli ihan toisella levelillä verrattuna muihin. Aikataulut ja kaikki piti hänen kanssaan tosi hienosti. Viime juhannuksenakin aaton aattona -vai oliko se peräti aattona- vesisateessa hän oli tutun sähköasentajansa kanssa viimeistelemässä laituriamme.”
”Jälkihuollon hän on myös hoitanut hyvin, kun tiettyjä hienosäätöjuttuja ei pystytty tekemään itse laiturinasennuksen yhteydessä. Valtavan hyvät kokemukset on siis hänestä kuin myös laiturin puolesta Savorakista. Jatkossakin varmasti olen Kimiin yhteydessä kun omia tarpeita ilmenee, ja voin kyllä vahvasti suositella häntä muillekin laiturin tarvitsijoille!”
– Peter Jansen, Turku –
Mikä on oma työtaustasi & osaamispohjasi laitureiden myyntiin?
”Pohjalla itselläni on kaupallisen alan koulutus. Sen jälkeen venealalta on ehtinyt kertyä yli 15 vuoden ajan työkokemusta. Laiturialalta taas nelisen vuotta. Savorakin laitureita olen jälleenmyynyt pari viimeistä vuotta.”
Miten itse kuvailisit Savorakin laitureita?
”Lyhyesti sanottuna Savorakin laiturit on laadukkaita, pitkäikäisiä ja rakkaudella tehtyjä.”
Mitä näet tärkeimmäksi, kun asiakas ottaa laituritarpeissa sinuun yhteyttä?
”Hyvä asiakaspalvelu on kaiken A ja O. Pitää toimia asiakasta kuunnellen ja asiakaslähtöisesti. Myyjän ammattitaitovaatimuksiin kuuluu osata vastata asiakkaan tarpeisiin. Myös, jos jotain ei asiakkaan laiturin suhteen pystytä toteuttamaan niin on myyjän vastuulla osata ehdottaa sitten jotain muuta ratkaisua.
Palautteen pohjalta tyytyväisiä ovat asiakkaamme Suomen Marinetarvikkeeseen olleet.
”Asiakkaamme ottavat myöskin monesti jälkikäteen meihin yhteyttä, kun heillä ilmenee lisätarpeita. Takaisin palaaminenkin on meille ollut selkeä merkki, että oikein ollaan asioita tehty asiakkaidemme kanssa.”