Olen Pentti Nikulainen, yrittäjä ja laitureiden myyjä. Laiturimyynti on ollut osa elämääni jo pitkään – sekä intohimo että harrastus.
Yritykseni sai alkunsa vuosina 2006–2008, ja laitureiden kanssa olenkin ollut tekemisissä jo yli 20 vuotta. Yrityksen perustin alun perin sivutoimiseksi myyntityötä varten, kun minut pyydettiin mukaan laituribisnekseen. Metallialan kokemusta olen kartuttanut lähes 40 vuotta tehdastyössä, ja tämä tekninen osaaminen on ollut suuri apu myös laiturien myynnissä, asennuksessa ja kasaamisessa.
Alussa kiersimme maatalousmarkkinoita ja maakuntia ystäväni kanssa myymässä laitureita. Työ oli enemmän harrastus kuin päätyö, mutta vuosien aikana siitä on tullut osa identiteettiäni. Metallialan osaamiseni, kuten levytyöt ja tekninen suunnittelu, tukevat laiturimyyntiä ja tuovat syvällistä ymmärrystä tuotteista.

Yhteistyö Savorakin kanssa
Yhteistyömme Savorakin kanssa alkoi vuoden 2025 alussa, kun kiinnostuin heidän laajasta tuotevalikoimastaan ja uusista haasteista. Olemme tavanneet messuilla jo aiemmin, ja heidän toimintavarmuutensa herätti luottamusta. Uskon, että yhteistyö sujuu hyvin ja avaa uusia mahdollisuuksia molemmille osapuolille.
Pitkä kokemukseni laiturialalta ja metalliteollisuudesta antaa hyvän pohjan yhteistyölle. Olen aina valmis kehittämään uutta ja pysymään kehityksen mukana. Näen yhteistyön jatkuvan vahvana ja odotan, mitä uusia mahdollisuuksia se tuo tullessaan.
Tekninen osaamiseni metallialalta ja koulutukseni koneistuksessa ja työkaluvalmistuksessa tuovat syvyyttä laiturimyyntiin. Pitkä ura on opettanut toimimaan monenlaisten ihmisten kanssa ja luonut vahvan asiakaspalvelutaidon. Ymmärrän tekniset ratkaisut ja osaan vastata asiakkaiden tarpeisiin niiden pohjalta.

Savorakin laiturit
Ensituntuma Savorakin laitureista on ollut erinomainen. Laadukas tekninen rakenne, laaja valikoima ja hyvät lisävarusteet tekevät niistä parhaita, mitä olen nähnyt. Metallialan ihmisenä arvostan, ettei minun tarvitse myydä mitään, mitä en itse uskoisi olevan parasta laatua.
Tärkeintä asiakaskohtaamisessa
Asiakkaan kuuntelu ja tarpeiden ymmärtäminen ovat kaiken lähtökohta. Usein asiakas ei tiedä tarkalleen, mitä hän haluaa, joten on tärkeää käydä katsomassa rantaa ja löytää yhdessä paras ratkaisu. Palvelun nopeus ja tarkkuus ovat avainasemassa, jotta asiakas saa juuri oikeanlaisen laiturin juuri oikeaan paikkaan.