Huvila-massiivilaituri on raskas ja erittäin vakaa laituri, joka sopii sekä järville että merelle. Massiivinen, yhtenäinen koko laiturin kokoinen erikoisbetonista tehty ponttoni tekee rakenteesta pitkäikäisen ja kestävän myös suolavedessä.
ALKAEN 13680 €
Huvila-massiivilaituri on suunniteltu tilanteisiin, joissa tavallinen laituri ei enää riitä. Sen raskas, koko laiturin mittainen erikoisbetoniponttoni tarjoaa poikkeuksellista vakautta ja toimii tarvittaessa myös uivana aallonmurtajana. Siksi se sopii erinomaisesti avoimiin rantoihin, merialueille ja kohteisiin, joissa esiintyy kovaa aallokkoa tai voimakkaita tuulia.
Käyttökohteita ovat muun muassa:
Laituri on lähes huoltovapaa ja talvehtii vedessä ilman erityisiä toimenpiteitä. Vakiomallit 3,2 × 7,5 m, 3,2 x 10 m ja 3,2 x 12,5 m toimii kaikissa olosuhteissa, kun veden syvyys on vähintään yksi metri.

Massiivilaituri tarvitsee alleen vähintään 1 metrin vesisyvyyden, jotta se toimii turvallisesti.
Kansimateriaaleina voidaan käyttää perinteistä painekyllästettyä mäntyä, lähes huoltovapaata Savorak Kelolautaa, joka on harmaannutettu kotimainen kuusilauta, tai ekologista hiillettyä lautaa, joka kestää säätä ilman kemiallisia käsittelyjä.
Ankkurointi suunnitellaan aina sijainnin, tuuliolosuhteiden, pohjan laadun ja jäiden liikkeen mukaan. Tarvittaessa laituri voidaan talveksi siirtää suojaisempaan paikkaan.
Laiturin ulkopäistä vedetään kaksi noin 15 metrin pituista kettinkiä ristiin pohjapainoihin 45° kulmassa.
Laiturin rantapää kiinnitetään kettingein, joiden välissä olevat jouset pehmentävät liikkeen vaihtelua. Ketjut kiinnitetään maatukeen, kallioon tai isoihin rantakiviin.
Painojen koko valitaan olosuhteiden mukaan, yleensä välillä 1500–3 000 kg.
Korkean veden aikaan maatuki suositellaan asennettavaksi noin 80 cm vedenpinnan yläpuolelle, jotta käyntisilta lepää turvallisesti laiturin kannen päällä.

Massiivilaituri tarvitsee alleen vähintään 1 metrin vesisyvyyden, jotta se toimii turvallisesti.
Kansimateriaaleina voidaan käyttää perinteistä painekyllästettyä mäntyä, lähes huoltovapaata Savorak Kelolautaa, joka on harmaannutettu kotimainen kuusilauta, tai ekologista hiillettyä lautaa, joka kestää säätä ilman kemiallisia käsittelyjä.
Ankkurointi suunnitellaan aina sijainnin, tuuliolosuhteiden, pohjan laadun ja jäiden liikkeen mukaan. Tarvittaessa laituri voidaan talveksi siirtää suojaisempaan paikkaan.
Laiturin ulkopäistä vedetään kaksi noin 15 metrin pituista kettinkiä ristiin pohjapainoihin 45° kulmassa.
Laiturin rantapää kiinnitetään kettingein, joiden välissä olevat jouset pehmentävät liikkeen vaihtelua. Ketjut kiinnitetään maatukeen, kallioon tai isoihin rantakiviin.
Painojen koko valitaan olosuhteiden mukaan, yleensä välillä 1500–3 000 kg.
Korkean veden aikaan maatuki suositellaan asennettavaksi noin 80 cm vedenpinnan yläpuolelle, jotta käyntisilta lepää turvallisesti laiturin kannen päällä.

Massiivilaituri tarvitsee alleen vähintään 1 metrin vesisyvyyden, jotta se toimii turvallisesti.
Kansimateriaaleina voidaan käyttää perinteistä painekyllästettyä mäntyä, lähes huoltovapaata Savorak Kelolautaa, joka on harmaannutettu kotimainen kuusilauta, tai ekologista hiillettyä lautaa, joka kestää säätä ilman kemiallisia käsittelyjä.
Ankkurointi suunnitellaan aina sijainnin, tuuliolosuhteiden, pohjan laadun ja jäiden liikkeen mukaan. Tarvittaessa laituri voidaan talveksi siirtää suojaisempaan paikkaan.
Laiturin ulkopäistä vedetään kaksi noin 15 metrin pituista kettinkiä ristiin pohjapainoihin 45° kulmassa.
Laiturin rantapää kiinnitetään kettingein, joiden välissä olevat jouset pehmentävät liikkeen vaihtelua. Ketjut kiinnitetään maatukeen, kallioon tai isoihin rantakiviin.
Painojen koko valitaan olosuhteiden mukaan, yleensä välillä 1500–3 000 kg.
Korkean veden aikaan maatuki suositellaan asennettavaksi noin 80 cm vedenpinnan yläpuolelle, jotta käyntisilta lepää turvallisesti laiturin kannen päällä.

Esitteestämme löydät kaikki laiturimallimme, lisäosat, tarvikkeet sekä varaosat hintoineen. Lisäksi esitteessämme on paljon muuta hyödyllistä tietoa esimerkiksi ankkuroinnista sekä tuhti tietopaketti muista laitureihin liittyvistä asioista.